domenica 31 maggio 2020

ФЕЙСБУК И ВРЪЗКАТА С ОНЯ СВЯТ 2

Втората случка която искам да разкажа  се различава доста от първият разказ .
Малкият град в който преминаха 30 години от живота ми  сега е далеч. Живея в  Италия на 1700 км
Не съм се разделила напълно с  миналият си живот . Членувам в групата на това градче във  Фейсбук .
В тази  група се споделят градски новини и се публикуват  некролози на моите бивши съграждани .
Един ден  преглеждайки  новините във фейса , видях съобщение със снимка на  починал мъж. Беше току що публикувана , но съболезнованията бяха  многобройни и броят им непрекъснато  растеше .
Името не ми говореше нищо .
През целият ден , отваряйки фейса , виждах  , че това е най коментираният постинг  в този ден . Моите бивши съграждани се прощаваха с обичан и уважаван  човек . Когато снимката  от виртуалният некролог отново застана пред очите ми , в съзнанието ми започна да тече  монолог.
Говореше ми мъртвият.
Попита ме как така не се сещам кой е – и ми показа  като на филм случки от преди много години . Тогава и двамата бяхме много млади . Току  що почвахме   работа . В определен период  се налагаше да работим месеци заедно . Не можах да позная момчето  с което бях работила . Животът и  проблемите ни променят .
–Как можа да не се сетиш кой съм . Толкова добре работехме заедно ? Така завърши с разочарование нашият  мислен разговор  прекрачил границата между този и онзи  свят . Мислено се извиних на моят забравен стар познат . Написах  съболезнование под стотината други  съболезнования . Изпратих възрастният вече мъж със спомена за лъчезарното русичко момче , което остана в мен с чудесната младежка усмивка .
Димка 

Nessun commento: